Thursday, September 29, 2005

Konst...

Jag fick en kommentar, och jag blev riktigt berörd av den. Jag ska ta mig tid att fundera över vad denna kommentar faktiskt har för mening.

I skolan nu går allt bara bättre och bättre, jag sitter och syr på en kjol som blir precis som jag tänkt att den ska bli. Jag tror nästan på mig själv som en fantasifull och påhittig person. Kanske inte det mest avancerade någonsin, men det är en början och den är helt klart och tydligt inspirerad av Vivienne Westwood (länk finnes bland länkarna). Jag ska publicera bilder på det jag syr sedan, så att ni får en hum om vad jag gör på skolan.

Klassen är rolig, igår åkte vi bort, och alla tyckte att det kändes som vi verkligen åkte på roadtripp och att det kändes som att vi verkligen kom bort från skolan (Ja, vi åkte till Norrtälje (jag vill inte prata om det (hahahaha))). Norrtälje är mysigt, vi såg på konst och fick en föreläsning om Färgfabriken i Sthlm (Vid Liljeholmen) och där ska han från Talking Heads spela i något konstverk som jag ska se den 8:e oktober. Det känns lite spännande. Intellektuellt är konst något som verkligen kan skapa funderingar och tankar kring mycket och mångt. Det är det jag gillar. Allt behöver inte vara vackert á la Bernini i Villa Borghese (även om det är bland det vackraste jag sett), konst kan vara provokativt, känslomässigt, agressivt så mycket inte bara vackert för mig. Nåväl, nu babblar jag :)

Nu ska jag fortsätta med min osynliga söm ;)

Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

vem ä bernini?