Wednesday, September 26, 2007

Matteprov och en utomordentlig bror.

Nu ska jag ha matteprov om typ två timmar och jag känner mig ganska säker just nu, vi får ha miniräknare och formelblad och jag ska fan göra mitt bästa. Tack vare min bror igår lärde jag mig äntligen pq-formeln och den är lätt när man väl kan den, så det så! Allt är lätt med rätt motivation och mer rätt inlärningsteknik. Tack vare brorsan min kan jag det mesta nu och jag känner på mig att det kommer gå vägen iaf. Jag är inte speciellt bra i matte, men fan jag ska bannemig lyckas så är det bara.

Jag satt igår och hjälpte min bror med vissa saker och vi pratade och skrattade och skrek lite på varandra såsom syskon gör ibland. Han är mitt säkra kort här i livet tror jag. Och min andra lillebror också då. Thomas hjälper mig verkligen, han kan prata med mig, visst berör han mig, men vi förstår varandra nu på ett helt annat plan än vad vi någonsin gjort innan. Han ger mig styrka och han tror på mig, det hjälper speciellt i matten.

Nu ska jag göra mig iordning för att göra ett matteprov och i helgen är det Cirque De Soleil och lite annat som jag ska hitta på, WOHO! Och om en vecka så har jag packat inför London såhär dags, WIIIIE! Jag är glad, väldigt glad. Men ändå... Det där andra, det pratar jag med brorsan om.

Ciao!

No comments: