Friday, October 24, 2008

What are you waiting for? Nobody's gonna show you how, Why work for someone else, To do what you can do right now?

Nu har jag höstlov, det känns så skönt att veta att jag har en vecka ledigt, så underbart! Ikväll ska jag träffa (nästan) alla från klassen och gå ut, eller vi ska sitta och ta några drinkar/öl. Vilket innebär att jag inte dricker, ja, ni vet varför (iaf ni som läser min blogg)... Och självklart i vanlig ordning har jag klädångest och absolut ingenting att ta på mig. För en gångs skull så ska jag bannemig ha något som jag verkligen trivs i på mig och ja, visa hur jag ser ut den tiden då jag har tid att fixa mig och inte drar på mig något i farten för att komma iväg till skolan... Nåväl, jag kommer väl på något, som jag alltid gör ;)

Ska snart sätta upp håret i värmespolar och sminka mig, vi ska ses klockan 19:00 vid Medis och ja, sen får vi se vad som händer. Men jag gillar klassen mer och mer, jag tror att jag äntligen börjar hitta en rytm och det är skönt, riktigt skönt. Nu ska vi bara se till att klara av detta år och att jag kommer ut helskinnad på andra sidan, det är tänkt så iaf. Det känns skönt.

Men gud vad jag vill ha en Cosmo ikväll, det verkligen suger i magen efter en. Mhm, geee miiig! Men jag ska bannemig klara av att inte dricka...


Jag har upptäckt att jag har blivit lite större och att jag nu måste ner, så imorgon ska jag ge mig ut och gå och det tänker jag göra resten av veckan också. Jag måste ner i vikt och stabilisera mig, så känner jag just nu. Jag trivs inte i min kropp, visserligen ska man inte ändra något på utsidan förrän man är nöjd på insidan, men jag kan väl enkelt säga såhär, man blir aldrig helt nöjd med sig själv. Därav nyttig mat och träning är det som gäller för mig, det är viktigt nu med tanke på att jag äter en viss medicin också. Jo, så nu blir det träning, yoga kanske?


xo xo
Ciao!

No comments: