Monday, January 26, 2009

Lacroix, Sweetie, Lacroix, Sweetie, Lacroix, Sweetie, La-La-La-Lacroix.

Igår gick jag igenom några kollektioner för våren/sommaren och när jag kom till min favoritdesigner John Galliano, blev jag enormt besviken, hela hans RTW kollektion för Dior är inte mycket för mig, jag har alltid sett Galliano som en person som alltid har vågat ta ut svängarna, men nej, inte denna gång, jag ska inte säga att kläderna är fula, men det är inget jag skulle sätta på mig, inte nu, det var en ganska så avslappnad kollektion, visserligen hade den faktiskt rätt så snygga skor, dem gillade jag verkligen. Men ingen modell såg ut att kunna gå i höga klackar, fy skäms! Jag hoppade direkt över till Lacroix och tittade på hans saker och visst det var inte heller den bästa kollektionen han gjort, men nog var det några bitar där som jag fastnade för. NU väntar jag med spänning på Haute Couture-kollektionerna som ska visas närsom nu...!








Fotona kommer från: ELLE och Lacroix skapelser.
Ja, jag skulle gärna vilja ha några av de där klänningarna.

Det jag dock är väldigt ledsen över, är det faktum att vissa av mina favoritdesigners inte kommer ha någon visning för deras höstkollektioner, som visas nu faktiskt - pga ekonomin. Det är sorgligt.

xo xo
Ciao!

No comments: