Friday, June 24, 2005

Små grodorna, små grodorna...

Japp, nu är det midsommar! Nej, jag tänker inte dansa runt stången iår, jag gjorde det förra året, jag ska sy klart min klänning! Imorgon är jag i London, ska blir alldeles underbart... Jag grämer mig lite över att jag somnade halv 6 i morse och endast halvsov fram till 10 - ja det är enerverande. Samma sömnproblem om och om igen, men jag skulle promt se på CSI, CSI Miami och lite Buffy, men istället för Buffy fastnade jag för ett matlagningsprogram, klockan 4 på morgonen?!?!?! Är jag riktigt frisk ibland? Vilken levande själ sitter 4 på morgonen för att titta på ett matlagningsprogram? Jag knäppte över till Baywatch en stund också. Det är förunderligt vilka jävla program som går på nätterna.

Jag klarar mig väldigt bra just nu, håller på att sy en klänning i ett blommigt tyg! Haha, vad har hänt? Ja, i höst har jag hört att det ska finnas mycket som lutar åt svart igen, sitter och tittar på några previews och jag gillar det som kommer till hösten, jag tror jag ska sy lite klassiska plagg tills dess, fast jag gillar bohem-modet, väldigt mycket. Det är lätt och luftigt. (Jag har förövrigt sett de sötaste skorna som kommer med höstmodet, från Vivienne Westwood, vita stövlar, hög klack och rund tå, jag är såld!)
Ska sy en svart volangkjol när jag kommer hem från London, köpa billigt vitt bomullstyg och leka med batikfärger.
Ska även skicka iväg min ansökan till folkhögskolan, kom på att jag inte alls kan maila dem, då min dator är dum och vägrar gå med på något. Nåväl...

Jag måste köpa ett par capri-shorts. OBS! viktigt! Har dock inte riktigt bestämt mig för vilka ännu. Återkommer senare.

Igår köpte jag förövrigt ett par riktigt coola solisar, jag tycker redan om dem väldigt mycket. Jag skulle dock gärna vilja ha ett par av Dior med röda bågar och tonade bruna glas, även ett par från Vivienne Westwood skulle sitta fint, men det får vänta.

Jag ska även införskaffa mig en busnel, K tyckte att den skulle vara ljusblå, jag vet inte, jag tycker om de mörkblåa. Jag kommer sakna K väldigt mycket, då vi inte får ses på 3 veckor, jobbigt jobbigt! Men vi ska ta en öl ikväll, ska bli riktigt schysst. Jag måste dock hem tidigt, ska upp tidigt imorgon och åka...

Ha, jag hittade mitt gamla tyg som jag hade till ett par glansiga byxor, röd färg självklart, i detta tyg skall det sys en riktigt tajt klänning, jag tror det kan bli snyggt, jag har lite bilder i huvudet. Jag längtar nästan tills jag kommer hem från London och får sy igen. Ooooh!

Jag vill fortfarande ha Marc Jacobs kilklacksskor. Jag ska leta efter dem i London.

Ciao!

No comments: