Sunday, August 14, 2005

Min garderob är ÖVERFULL! Bokstavligen!

Jag tror att jag ger upp. Jag har försökt hela natten (eller iaf tills klockan var 5) att stoppa in och sortera upp mina kläder. Det ser ut som ett bombnedslag och jag vet varken ut eller in. Jag vet inte heller vilka kläder jag har, utan jag hittade igår saker jag utbrast: "OJ! Har jag dessa saker?!". Jag har verkligen ingen aning om vad som ska finnas däri eller inte. Det är som att gå i en labyrint (utan att hitta ut, utan att snarare verkligen tappa bort sig). Jag blir orolig, jag som kommer sy ännu mer kläder. Det är både skrattretande och enerverande. Jag vet inte vad jag ska göra. Vilka problem jag har va? ;)
Det uttalandet jag enkelt kan göra om min garderob är det att den är: Helt bokstavligen ÖVERFULL! Det får inte plats så mycket mer i den arma saken.

Imorgon ska jag träffa en vän och det ska bli riktigt trevligt. Jag funderar på att ha sytt en ny kjol och en ny tröja med stor krage. Vi får se. Jag vill verkligen sy, så jag ska nog göra det. Jag tycker ju om de två tygerna och en ullkjol i svart och gammelrosa i pepita mönster med hög midja skulle inte sitta helt fel. Dock har jag ingen plats för de nya sakerna jag vill sy, men det löser sig nog. Jag ska plocka ner saker i en låda och lägga ner det i källaren, så att jag kan plocka upp allt när jag vill...

Nå till lite andra saker...
Jag börjar skolan om exakt en vecka, jag börjar bli nervös. Det är så många "tänk om", men det får inte ta över nu, utan jag kämpar på och fortsätter att tro på att jag kommer klara av detta. Jag måste tro på mig själv, iaf när det gäller syendet, designen och att jag ska klara av att gå i skolan. Visst är jag lite nervös, men jag tror att jag kommer trivas och jag flyttar på halvtid kan man kanske kalla det? Det kommer att gå fint det där, det vet jag.

Imorgon ska jag:
- Ringa CSN.
- Ringa jobbet.
- Träffa en vän.
- Boka en klipptid.

Nu ska jag kila!

Ciao!

No comments: