Friday, August 12, 2005

Shopping i ett övervarmt Stockholm!

Nu, är det snart bara en vecka innan skolan börjar. Jag börjar bli nervös och jag ser framemot det enormt. Ska bli så ruskigt kul, men jag kommer sakna att inte kunna träffa alla på samma sätt som jag gör... Nåväl, det blir nog bra det där med... Haha.

Idag har jag varit med Karin, vi har shoppat i den olidliga värmen, som tar kål på mig. Igår när vi var ute och gick en snabbis, var det jättekallt och det luktade till och med höst och vad händer idag? Jo, det blir alldeles för varmt att man får migrän och knappt orkar gå några steg. Vi vandrade iaf runt på söder, men tog oss aldrig så långt som till Stadsmissionen. Jag har en aning om att vi missade något, men jag kan nog titta förbi där imorgon. Ska ändå in till stan för att köpa lite saker till min mor.
Det enda jag köpte idag var ett par jeans som det var rea på. Ljusa Levi's 529. Jag gillade dem verkligen. Boot-cut och tajta i låren. Över till något annat, mina gamla Levi's tror jag att jag kommer packa ner i källaren nu, de är för stora! De sitter löst, skojja om att jag blev chockad, när jag bestämde mig för att ha dem på mig igår. De sitter löst och jag som fortfarande vill ha dem... Nåväl, kan nog försöka mig på att sy in dem, det är inte så svårt att göra det... Det borde funka...

Jag måste sy nya tröjor, så fort jag tittar in i garderoben möts jag bara av saker som jag inte känner för just nu, jag vet att jag vill ha dem senare, men inte just denna period (ja, mina kläder går i perioder).
Vill ha omlott tröjor, de passar mig, just på grund utav att man snörar i midjan, den blir synlig då.

Igår kom nya Elle, samt med den kom trendbibeln. Jag är inte förtjust i allt i den, men jag är förälskad i Marc Jacobs... Jean Paul Gaultier, ja, den kollektionen duger. Men mest av allt gillar jag Stella McCartneys stövlar som går precis över knät. Hur gudomliga som helst! Där får det sitta tajt, det kan bero på att de sitter på väldigt smala modell ben. Jag har föga tillit på att de skulle sitta snyggt på mina ben. Önska kan man. Haha!
Men Vivenne Westwoods vita knähöga stövlar, med rund tå, slår nog det mesta denna säsong.
Fast Stella McCartneys, de är riktigt snygga, så just nu tror jag att de slår de andra...

Nu ska jag göra mig i ordning, jag och Karin ska dricka öl ikväll. Ska nog hoppas in i duschen och sedan rota fram lite kläder som jag gillar. Mina nya jeans blir nog bra... Och kanske mina guld skor, hm... Ska nog göra något med håret också, samt försöka hitta någon tröja i röran i mitt rum! Jag borde nog ha något som passar till ljusa jeans... Hm... Tål att tänkas på.
Jag kanske kan hitta någon klänning... En sammetstopp skulle sitta fint just nu... Kanske ska sy ihop en lite snabbt, men då blir det tubtopp och det känns inte så fresh (som Millan säger).

Nu ska jag kila!

Ciao!

No comments: