Monday, August 01, 2005

Sentinel

Jag har letat igenom mammas alla mönster nu och hittat klänningar och kjolar jag är stormförtjust i. Min mamma är bra på att spara mönster och det är jag väldigt tacksam för.
Ska sy en kjol med väldigt hög midja i ull med rutmönster. En klockad modell, hur snyggt som helst. Måste nästan sy mig en kappa, jag vill ha en helt egen. Jag hittar vissa jag verkligen gillar, men ingen som jag verkligen känner att jag vill ha. Den måste vara snäv i midjan, ha skärp och hög kant. Jag vill ha en jacka som är i snävare modell än en trench, även om en trench är enormt chic.
Sedan måste jag skaffa mig stövlar i brunt läder, inte jättemörkt men inte så ljust heller. Lagom. Cilla ska hjälpa mig göra en läderväska, hur bra blir inte det? Helt egen. Det känns alltid bra när man har egna saker.
Skulle hemskt gärna vilja ha en skinn jacka med pälskant, de är så snygga.
Jag funderar på att införskaffa mig lite koftor och sy en skjorta man knyter i halsen, i ett ganska svalt och lätt material, siden skulle jag verkligen gilla.

Jag snappar upp en hel del, måste införskaffa mig bra pumps i klassisk modell, med lagom hög klack. Jag gillar vintage och ska ge mig ut och leta imorgon med Karin, jag måste även leta efter accessoarer och liknande ting.
Jag måste hitta en snygg modell på den lilla svarta som passar min byst, jag är väldigt förtjust i klänningar som har en väldigt markerad midja, det får min figur att se annorlunda ut. Även om det kan bli en väldigt synlig byst. Dock om plagget sitter rätt, så får man höfter som jämnar ut.

Imorgon ska jag på strövtåg efter tjocka garner med. Det blir alltså en tripp mot vasastaden, där jag vet att det finns en del, som jag vanligtvis gillar.

Oh, det är bara tre dagar innan jag ska vara ute på Väddö för intervjun. Håll tummarna för mig på onsdag, runt 12 snåret, då sitter jag i en intervju... Men det kommer att gå bra, jag är social, trevlig och glad. Jag tror på att jag klarar just det.

Nåväl tillbaka till kläderna, nu ska jag surfa runt och titta på skor.

Vill-ha-ganska-desperat-just-nu:
Pengar till tyg, garn och tillbehör
Skor, gärna stövlar och snygga pumps
Sömn
Tv:n för att titta på CSI och Stolthet och Fördom

Nu ska jag nog knyta mig!

Ciao!

No comments: