Monday, August 01, 2005

Second Hand!

Jag skriver lite snabbt ikväll, känns som jag inte har någon tid att sitta här alls. Mina skenor är putsväck, jag måste städa mitt rum, och mitt i allt det ska jag iväg på onsdag till Folkhögskolan. Idag var ett litet break i vardagen, som det vanligtvis blir när jag är med Karin! En helt utomordentligt underbar dag. Som började mindre väl med regn och att jag missade bussen, sånt som händer. Sedan blev det lunchbuffé och sedan Second Hand affärer, på söder! Det är mysigt att strosa runt och jag hittade det ena efter det andra, men inhandlade bara några saker. Haha!
Jag är på sy humör, och vill sy en hel del nya saker. Måste skaffa mig snygga kjolar i ull som jag kan ha till de stövlar jag ska köpa imorgon. OH! Jag har äntligen hittat ett par, självklart second hand, det känns lite roligare då :)

Idag har jag iaf handlat:
En gammelrosa blus som man knyter uppe vid halsen och som det finns volangdetaljer på.
En vit kofta, som blir alldeles utmärkt att bära till vintern.
Ett par svarta pumps, med alldeles lagom hög klack.
Garn, som jag ska sticka en "oversize" tröja i, med stor krage, i knallgult! (Mamma sa dock att jag behöver minst 6 - 8 rullar till! OH MY!)

Snart börjar CSI, om sisådär 5 minuter och då ska jag bänka mig framför tv:n. Sedan efter det ska jag städa en liten stund och sedan försöka sova. Har tänkt somna innan klockan 2 inatt. Får se hur det går.

Jag har en lagom dos panik inom mig, då jag inte har min DD outfit klar ännu, men det löser sig. Jag är bra på det där med sista minuten grejjer :) (Se Mimmi-dräkten för bra visat exempel på detta)

Nu ska jag kila, CSI kallar!

Ciao!

No comments: