Monday, August 15, 2005

Stickor och böcker!

Idag har jag bara varit hemma, än så länge.
Hade ett samtal med Anna och det var trevligt. Jag borde ta mig i kragen och ringa CSN, men det känns som om det är lite sent nu. Får ringa imorgon bitti och då be mamma väcka mig.

Jag har idag beställt två böcker, en till mig och en till min bror.
Sex and The City - Kiss and Tell
Snyggt - en stilguide för män
(Jag tror att de hette så, nåväl...).

Jag vill att han ska ha en schysst stil, han fick ju Fab 5:s stilguide i julklapp förra året, jag tycker att det är dags för lite mer avancerad läsning från hans sida, själv har jag ju boken "Chic", absolut värd pengarna och man får lätt och enkelt reda på vad som krävs för basgarderoben. Om jag dock skulle följa den, skulle jag vara tvungen att slänga halva min garderob (då den skulle vara helt överflödig) och bara spara det nödvändigaste. Där håller jag INTE med boken. Man ska få ha en massa konstiga klänningar och prylar som man kanske inte alltid använder, men som är ruskigt kul att ha (Ja, min påse med kläder som inte fått plats i garderoben står fortfarande på golvet, jag blir alldeles matt av att titta på den).

Jag ska nu klippa ut ungefär 3 tröjor, ska bli riktigt intressant och se resultatet och hur de ska få plats i min garderob, det är en annan femma. Jag har nämligen ingen som helst aning om hur det ska gå till. Jag har den redan överfull.

Jag ska även sy en ny kjol. Till halva låren ska den gå, inte kortare. Jag tror jag måste börja gilla korta kjolar igen, men jag vill inte tycka om de där ljusa jeanskjolarna där man ser halva rumpan, så osexigt.

Nu ska jag sticka, ja, sticka som i att använda stickor och garn!
Sedan ska jag sy.

Jag har en craving för Sex and The City boxen nu med! Men ikväll är det CSI och sedan Sex and The City. Jag sitter bänkad, men stickorna i handen! ;)

Ciao!

No comments: