Wednesday, August 17, 2005

Twisted Nerve!

Ja, nu är min dator omformaterad och jag har redan hunnit ladda ner "lite" musik (Därav har det inte varit någon uppdatering på någon dag, jag ber om ursäkt). Mitt främsta mål var Loreena McKennit, då jag verkligen älskar folklore (om man nu kan placera det i det facket).

Nåväl, jag är trött, sover konstigt och somnade idag mitt på dagen, vilket jag inte gör annars, jag sover kanske, men jag somnar inte om. Jag sov till hög musik, Alphaville som skränade "...she's playing with love...". Ja, jag somnade till det, en sorts musik, jag - vanligen - hoppar och studsar till (och ja, ni läste vanligen). Jag ska iaf, imorgon åka in och köpa mer tyg, och kanske ta mig en tripp ut till Sumpan och leta ännu mer tyger, jag har visserligen så att det räcker ett bra tag framöver, men man kan aldrig vara säker på vad man kan hitta. Just nu vill jag hitta svarta udda tyger som jag kan göra klassiska plagg i. Jag måste ha en LBD, nu. Kaos kommer utbryta annars. (LBD är förkortning för The Little Black Dress, den lilla svarta).

Igår sydde jag ett linne, i vitt, super nice blev det ska bara korrigera det lite vid axlarna, sedan är det ännu mer prima. På overlocken går saker hiskligt fort, jag var riktigt duktig (tycker jag nästan lite försynt sådär).

Jag har laddat ner Thåström idag, det ger lite nostalgi. Thåström är ruskigt bra, måste jag säga. Det har även infunnit sig en hel drös, jag tänker ändra mig från innan och säga drös på den fronten. Det är inte lite, men ändå inte mycket. Så en hel drös passar bättre... Jag njuter av musik, så jag ska nog ta och bränna lite skivor snart...

Jag börjar skolan på måndag... Det är 4 dagar kvar nu... Jag har ingen aning om vad jag gett mig in på... Så enkelt är det...

Nu ska jag surfa vidare efter sömnadsböcker...

Ciao!

No comments: