Thursday, September 15, 2005

Latex, korsetter och målning...

Nu sitter jag på skolan och skriver, idag har vi haft målning/teckning. Det var ruskigt intressant (läs: tröttsamt). Jag har betalat latexen samt även mina böcker, det känns riktigt bra. Jag måste verkligen lära mig teckna, det känns mer viktigt nu än innan. Min lärare som jag har i konst, berättade att det är viktigt med ett seende, nåväl vi får se hur jag lär mig det där. Att se mellanrum och plana samt upphöjda ytor. Så tolkade jag det hon sa iaf.

På lördag ska jag fotografera med Malin, umgås och handla tyg... Det ska bli riktigt underbart. Jag behöver verkligen det... Vi ska även åka till lite second hand affärer, haha. Jag ska se vad jag kan hitta, något borde jag väl kunna ta med mig hem. Dock ska jag inte handla skor... Well, well... Vi får se hur jag lyckas med det. Det blir säkert ett par nya skor. Det brukar bli det när jag handlar vintage. Jag gillar det. Ska visserligen inte leta efter ett par, men det blir säkert några som dyker upp mitt framför ögonen på mig. Oh, jag ser framemot lördag. Ska försöka få upp Malin tidigt, eftersom flertalet affärer stänger... Det finns lite saker som jag verkligen måste få tag på... Nu kom jag på att jag ska besöka Buttericks, se om de har lite roliga prylar. Oh, jag ska nog leta efter konstiga tyger... Haha, nu fick jag massor av idéer. Nästan så att det sprutar fram. Fast något jag verkligen känner för just nu är det svarta satintyget - det skulle vara så läckert i den där kjolen!

Ebba von Sydow ska tydligen bli nya chefredaktören för Vecko Revyn. Hahaha, vad händer med allas våra Fredag-s tidningar nu? Hahaha, det är sådant skönt tidfördriv med den tidningen... Har man verkligen inget bättre för sig? Jag tror nästan inte det.

Just nu vill jag kunna sy korsetter, så skenor, ett bra och hållbart fodertyg, samt yttertyg ska inhandlas i helgen. Hahaha, vi får se vad det blir av det.

Nåväl, nu ska jag inte förströa mig mer. Dags att gå och teckna! Se vilken duktig elev jag är!!

Ciao!

No comments: