Saturday, November 19, 2005

Won't You Let It Be

Sitter hemma ännu en lördagskväll och gör ingenting, men det känns helt okej. Jag är inte pigg på att gå ut, det lockar mig inte så mycket. Jag är trött, innerligt trött. Just nu, på en del människor i min omgivning. Jag orkar inte lyssna mer, jag tror jag stänger av.

Över till något annat, jag gillar Idol, nu när det är i sin slutkläm har jag börjat gilla det, något annat jag även gillar är att jag äntligen har Pirates of the Caribbean, hemma på DVD att titta på. Jag älskar Johnny Depp i den filmen, jag vill också ha någon sådär galen och charmig, rent ut sagt oemotståndlig. Men men, what to do?

Jag har även inhandlat lite tyg, ett nytt mönster och lite annat som jag ska använda i min sömnad till något hemligt än så länge... Jag är fortfarande inspirerad av 50-talet, höga midjor och klockade kjolar. Det ska jag inte säga något annat om, men det känns som jag ska försöka mig på lite andra kjolar nu, en klänning ska jag också göra. På något sätt ska jag klura ut hur man gör, min bok om mönsterkonstruktion är lite svår att förstå sig på, ibland. Det handlar om att klura.

Jag har däremot inte kännt av att jag ville ha något ur Stellas kollektion för H&M, jag kan ju sy dem själv, dessutom kändes de inspirerande i början, men modet skiftar lika snabbt som man byter nagellack, och för mig är det minst en gång i veckan. Jag ska dock försöka klura ut en egen kollektion på 10 plagg, samt sy upp ett av dem, som projekt i skolan... Jag funderar på 50-tal, en riktig cocktailklänning... Jag har hittat en gammal Cristóbal Balenciaga klänning, som jag bara måste sy upp... Den känns verkligen rätt för mig, kanske i någon annan färg än ljusrosa, men definitivt med spetsar. Kanske en klänningskollektion skulle sitta fint just nu. Använda min energi till det.

Idag fikade jag med M-L, det var väldigt givande. Jag tycker redan om henne. Hon förstår mig, mer än vad någon annan gör just nu... Det känns bra att veta att jag kan ringa dygnet runt till henne, och bara prata och få ut något av det.

Madonnas album är underbart, jag lyssnar dygnet runt. Det stämmer så bra in. Låtarna, Sorry, Let It Will Be samt Jump... Hung Up är ju redan en favorit sedan innan. Jag tror bestämt att hon kommer lyckas bättre med detta album, än de tidigare. Dock slår den inte Ray of Light, enligt mig då... Men det kan ju bero på att den plattan har jag nästintill haft under hela min tonårstid :P

Jag ska kila vidare nu, kanske titta på några Sex and The City- avsnitt...

Ciao!

No comments: