Monday, January 23, 2006

Dragkedjor och jag kan inte ens trä en maskin, hur off får man bli? ;)

FAN, alltså, idag trodde jag mammas älskade symaskin hade gett upp, så jag skrek en liten smula för att få bort aggressionen. Jag var helt förtvivlad, MEN så kom min kära mor hem... ... och självklart FIXADE hon iordningen den, det var bara fel på övertråden, stackars lilla mig, jag gick här och våndades, så var det bara ÖVERTRÅDEN som skulle träs om. Ja, jag är dum som inte ens tänkte på det. JA, OKEJ (jag medger detta ofrivilligt), det var ett tag sen jag satt vid en maskin. Jag som alltid kollar inställningar, trådspänning och trär om maskinen när det blir strul, men NEJ, det gjorde jag inte denna gång. Nu kan jag sy på den igen, men det där jävla blixtlåset alltså. JAG DÖR: BOKSTAVLIGEN!!! Nej, nu ska jag inte överdriva, men det känns så iaf.

På torsdag ska jag och Kakan handla tyg, men det har jag redan berättat tror jag. Det blir guld iaf. Sen ska jag sätta igång och sy några riktigt läckra läckerbitar, hahaha! Jag köper alltid tyg men sen blir det bara liggande. Jag har dock bestämt att inte handla för 2000:-, vilket jag tror blir svårt. Egentligen borde jag skaffa tyger för nästa höst, men jag vet inte riktigt vad det är för trender som kommer då, men hm, man kan alltid sy roliga saker.

Jag har iaf städat och försökt möblera om i mitt rum, det har gått lagom bra, jag har kläder i tre stora papperskassar och jag vet inte vad jag ska göra av med allt det som ligger i, städning av garderoben, vore nog på sin plats. Men ORKA?
Jag kan inte slänga något, Pappa har även fått nys om hur många skor jag har... OOPS!!!

Jag har bloggat i mer än ett halvår nu, oj...

Nåväl, nu ska jag sätta mig vid maskinen igen och få i den där jävla dragkedjan....
Fortsättning följer....

Ciao!

No comments: