Thursday, January 19, 2006

Rensning i ett rum är helt enkelt dödstråkigt.

Jag sitter hemma med en förkylning på halsen, som varat i snart 3 veckor, borde det inte gå över snart? Hm, jag får väl be mamma hämta ut medicin eller något sånt...

Nåväl, jag är fortfarande upprörd över Stolthet och Fördom, Jane Austen måste vridit sig tusentalsgånger i sin grav vid det här laget, de följde ju inte ens boken... Det surar jag över och jag får sura över det, även om det bara var en tolkning. Ska läsa om boken för säkerthets skull, jag har iaf inget bättre för mig... Haha!

Mitt huvud gör super ont, jag borde kanske gå och lägga mig, men istället sitter jag här och bloggar. Jag letade shorts idag, men jag hittade inga som tycktes passa mig. Karin vill att jag syr ett par mamelucker till henne och det ska jag göra så fort jag kommit igång igen, jag har ju flera sy-projekt som ligger och väntar. Haha, vi ska iaf och köpa tyg i veckan som kommer, och då lär det bli intressant om vad Karin kommer titta på. Jag vet inte själv vad jag ska köpa, men jag antar att det blir taft, de som inte vet vad det är, slå upp det ;)
Som vanligt kommer jag väl komma hem med extremt mycket tyg, som jag inte kommer göra något åt. Jag kanske ska ta in symaskinen till mitt rum, och sy där, det vore något det, samt även ta in overlocken. Ja, jag älskar mammas maskiner, men jag får nog en egen snart (hoppas, hoppas). Jag vet exakt vilken jag vill ha, och den kostar, men ändå...

Det tråkiga med att man kan sy är det att man aldrig hittar något i affärerna längre, och om man hittar något, så kommer man på att man kan sy det själv och få sin egna lila touch på det. Nog tjatat om det...

Återkommer senare, med förhoppningsvis mindre huvudvärk ;)

Btw, så håller jag på att rensa mitt rum, det går faktiskt ganska okej, men jag fattar inte hur allt ska få plats. Jag behöver mer skolådor, samt en större garderob. Imorgon bär det in till stan... Haha :) Men det är inte kul att rensa, det är dödstråkigt.

Ciao!

No comments: