Sunday, January 08, 2006

Semlor i januari?!!

Jag såg semlor, till mitt stora förtret igår, i Täby Centrum, sen när börjar man med semlor den 7:e januari? Hm, jag tycker det är aningen suspekt. Semlorna ska väl inte komma förens i februari? Iaf. Jag inhandlade lite nya böcker igår, samt dvd-filmer... Jag ska beställa hem några av mina gamla favoriter, sen funderar jag på att läsa hela "Tusen och en natt" i hela volymen som består av 6 band. Ni vet, de kallas så (band alltså)... De kommer ursprungligen från Persien, haha, det är intressant.

Jag lyssnar förövrigt på Pink Floyd och Metallica, samt Nightwish just nu, det glädjer mig att lyssna och jag försvinner in i musiken... Speciellt "Another Brick In The Wall" Ja, ni som känner mig, vet vad de låtarna betyder, det är tre delar samt en annan som heter "The Happiest Days of our lives"... Jag kan inte låta bli att förundras över vad som är meningen med The Wall... Jag tror på så många olika betydelser. Och jag tror att det hela handlar om hela Berlinmuren, då den kom i vevan av allt det.
Nåväl, jag ska inte babbla på om den...

Jag måste sy mig en snygg klänning, samt lite sommarkläder. Det håller mig uppe. Borde kanske ta en tripp till Sumpan och köpa roliga tyger. Visserligen har jag en hel kartong hemma, som är ganska stor, men ändå... Mamma kommer antagligen inte gilla det, men jag ska ju sy saker av det... En bubbelklänning med lila överdel och rosett, det låter så sött...

Nu ska jag kila, jag är fortfarande upprörd över det med semlorna...

Ciao!

No comments: