Tuesday, August 22, 2006

Jobb!?

Jag har äntligen fått jobb, känns väldigt skönt att veta att jag kommer ha en inkomst varje månad, som personlig assistent ska jag jobba. Haha, jag åkte på intervjun idag och fick jobbet på en gång, haha, lite tur har man ibland! Ska även plugga på distans (förhoppningsvis) och kvällstid, det blir mycket den här terminen, om man säger så... Hm, får se hur det blir av med allt. Men jag vet att jag verkligen vill och jag kommer försöka till 110%, det är det viktigaste. Jag måste göra detta för min egna skull.

Min kreativitet är ganska låg just nu, jag känner för att skapa en del kläder, men jag vet inte vart jag ska börja... Det är ett virrvarr som jag måste ta tag i, jag känner det uti fingertopparna. Jag har verkligen en del saker jag vill sy upp, det ska bli intressant och se resultatet av allt. Tyg måste jag även köpa. Haha! Jag ska sy feminina kläder. Det ska jag, jag kommer väl antagligen ha en stil när det gäller jobbet och en när jag är hemma. Glamour, 30-tal och 40-tal är ledord för mig just nu, även 50-talet är saker jag vill snappa upp saker ifrån. Vackra klänningar i organza, tyll, satin, siden, tweed. Vackert ska det vara, höga midjor, markerade midjor, högklackat... Jag har så mycket inspiration att jag inte vet vart jag ska börja.

Nu ska jag kila!

Over and Out!

Ciao!

No comments: