Wednesday, December 06, 2006

Natural Blues.

Mobys låt Natural Blues, stämmer så bra nu. Den sitter som lim, jag kan inte sluta lyssna. Jag tycker om videon också, Christina Ricci är med där, hon spelar ängel tror jag. Jag köpte lussebullar idag och kom och tänka på 2002, blott 16 år gammal och mindes, hur jag och min för alltid älskade vän Maria, köpte lussebullar på 7eleven och plockade ut alla russin, för vi tyckte inte om dem, hon var här då, och gömde små lappar som jag sedan skulle hitta, jag tror det tog mig 6 månader att hitta alla lappar, men vad jag älskade dem. De är fortfarande ovärderliga ord som står på dem, ord som jag läser när jag behöver tröst, stöd och någonting att fly till. Då läser jag hennes ord.

Jag tänker mycket på alla mina vänner, hur de har kommit att betyda väldigt mycket för mig, och att jag alltid kommer att älska dem. Just det där med att jag köpte en lussebulle idag, fick mig att tänka på de fem lyckliga dagarna då Maria var här, vi åkte t o m till Nyköping och träffade Salli, det var sjukt. Men vad jag värdesätter de dagarna. Jag träffade även Yohanna första gången den 13:e december 2002, och Malin. Yohanna har kommit att betyda extremt för mig med. Malin kan jag inte beskriva med ord vad hon har gjort för mig, eller vad hon betyder.
Anna, har jag alltid haft nära, och vi har lärt oss saker av varandra, väldigt mycket, och både det ena och det andra har sagts, men hon är alltid min Anna, henne mötte jag innan december och vi var på Nightwish, det var ett lyckorus det i sig. Jag kommer alltid älska henne.
Jag träffade Caro precis i början på 2003, och våran relation har haft allt från himmel till helvete, men hon kommer också alltid förbli min Caro, och jag älskar henne enormt.

Jag har inte träffat Maria på evigheter, det känns konstigt, hon som stod mig så nära. Men hon vet.

Min älskade Kaka fyller 20 på lördag, jag har ingen aning om vad jag ska ge henne, det ska vara med omtanke och omsorg, men jag har inte hittat det jag söker efter, riktigt ännu. Jag får ge mig ut och leta, något måste jag hitta. Min Kaka blir Systembolaget-vuxen. Det känns som om nu blir alla vuxna. Jag kommer nog på något riktigt bra till henne det tror jag.

Detta blev endast om några av mina vänner, jag har tonvis med fler, men just det att jag köpte en lussekatt idag, fick mig att tänka på Maria och vintern 2002.

Med kärlek/Anna

Ciao!

No comments: