Friday, December 29, 2006

Shoreline.

Det var ett tag sen jag skrev, det finns ingen lust att skriva, jag är allmänt less på situationen kring mig, inte människorna, utan på att saker inte blir bättre. Jag letar efter den perfekta personen att spendera mitt liv med, men han tycks inte finnas, och letar jag bara efter en kopia av någon som matchar den människa jag är. Jag läste en krönika igår, den fick mig att tänka, på om det att man kanske inte kan älska en annan människa om man inte älskar sig själv. Ja, i sådana fall är jag oförmögen till att älska, för krasst sagt älskar jag inte mig själv. Det är sorgligt men sant. Jag försöker intala mig själv att jag kan acceptera mina fel och mina brister, men någonstans inom mig, vill jag inte, jag kan inte. Jag står naken inför det beslut jag måste fatta om mig själv. Ibland undrar jag hur människor står ut med mig, den kräsna, bitska, bitterljuva människa jag är, samtidigt som jag är (enligt andra) en färgsprakande fjäril. Jag är kluven, jag får dubbla signaler från min hjärna. Jag är svart/vit. Ingenting annat.

Min spellista just nu:
Anna Ternheim - Shoreline
Anna Ternheim - A French Love
Christina Aguilera - Oh Mother
Fergie - Pedestal
Gwen Stefani - Orange County Girl
Christina Aguilera - Hurt
Gwen Stefani - 4 in The Morning
Nelly Furtado - All Good Things (Come To An End)
Nightwish - Nemo
Nightwish - Sleeping Sun
Gwen Stefani - Breakin' Up
Sarah Brightman - A Question Of Honour
Sarah Brightman - It's A Beautiful Day

Ever since i was eight or nine
I've been standing on the shoreline
Always waiting
For something lasting
Loose your hunger, you loose your way
Get confused and you fade away

Oh this town
Kills you when you are young
Oh this town
Kills you when you are young

I'm not the boy i used to be
This town has got the youth of me
All eyes turn hollow
From the work of sorrow

Standing on the paving
By the office building
They've got so much to do
Never time for you

We are shadows
Oh we're shadows
Shadows in the alley

You die when you're young
You die when you're young
You die when you're young

Anna Ternheim - Shoreline

Jag mår okej, men inte mer idag.

/Anna

No comments: