Wednesday, February 14, 2007

Utseendefixering.

Nu har snart halva veckan passerat, och jag är halvsjuk fortfarande, men kämpar mig upp till jobbet, trots dålig rygg och ben som inte vill vakna på morgonen. Så enkelt är det bara, men jag hänger kvar och fortsätter att försöka.

Jag läste om ett nytt program på Tv, som ska sändas, om hur snygg man är och hur ful man är. Är inte samhället tillräckligt utseendefixerat, ska vi nu plågas ännu mer för hur våra ideal ska se ut? Denna artikel går att läsa på Expressen och jag är väldigt upprörd, väldigt väldigt upprörd. Serien går ut på att par ska bedömmas och de som är snyggast får 10 000:-, när blev snygghet något man kunde betala för? Ska man då dra ett gammalt skynke över sig, när man inte ser ut som den snygga bruden på TV. Det skrivs även att vi jämför oss med kändisar och att detta är samma sak. Kolla på på hur Nicole Richie ser ut, nu har hon gått upp i vikt, men hennes ätstörningar är ett faktum. Ska vi bli som Hollywood? Jag undrar.
"
- Varför är utseendet så mycket fulare att jämföra än folk som är med i frågesportprogram eller idol?, säger TV400:s producent, Crille Andersson till Expressen.se." Så står det på sidan, jag har länkat, hur tänker människor idag. Inte nog med att mobbing är ett faktum för hur man ser ut, nu ska vi sätta betyg på det också. Det är mobbnings-tv, så enkelt är det. Detta är ett tydligt exempel på att vi är påväg käpprakt åt helvete, såhär fel trodde jag aldrig att det skulle gå för TV4, att de skulle sjunka till en sådan här nivå. De tar det som en JÄVLA LEK men MOBBNING ÄR INGEN JÄVLA LEK! Det är ett sjukt sätt att trakassera människor. Vart gick allt så fel?
Jag föreslår såsom jag ska göra att ni går in på denna länk TV4 och ger en kommentar, om vad ni tycker, ni kan även rösta i Expressens artikel. Just nu är det 7 % som tycker att det är okej, 93 % som tycker att det är mobbnings-tv, WELL PEOPLE, det är ett faktum, det är en helt hjärndöd idé som TV400 nu har kommit på med. FY FAN! Det säger jag bara!

Annars hoppas jag att ni haft en väldigt bra alla hjärtans dag, och att ni ser framåt. Det gör jag.
Kärlek till alla mina vänner och bekanta, och alla som läser min blogg!

/Anna

No comments: