Saturday, November 03, 2007

Det där jävla tjatet! Hallå?

Igår var jag på symässan, men det enda jag kom hem med var nytt markeringspapper, allt annat har jag redan, det kändes som om jag redan sett allt och de nya husqvarna maskinerna är fulare än fulast, lite design måste de väl ha i tanken också inte bara att de ska vara jävligt bra. För det är de, jävligt bra alltså. Men min är bara ett år gammal nu och uråldrig, haha! Symaskiner är nästan som datorer, fast lite trögare tror jag.

Och jag fattar fortfarande inte varför alla är så oroliga över Facebook, jag förstår för första gången inte varför människor är rädda. Herregud ni sitter där och klagar när Helgon (Helgon av alla ställen) lägger ut er IP-adress OFFENTLIGT, så varje person kan komma åt era cookies, är det så JÄVLA bra det då? NEJ, det är fan värre, än snacket om att ni förlorar copyrighten på bilderna, vilket ni inte gör. Helgon går till och med ut med att de sparar era cookies, ska ni klaga gör det hos dem. Hos Facebooks, under deras "Terms Of Policy" står det nämligen inte att du förlorar copyrighten, de har inte ens så att du kan läsa av en annans IP-adress. Vad är värst? Jag tycker att det är värre att varje människa på helgon kan se din IP-adress och därigenom få tag på dina cookies?
Nej, nu rensar jag ut alla mina cookies, that's it. Sådan kontroll ska inte någon få ha.

Ikväll är det Hootchy Kootchy men jag vet inte om jag orkar gå, jag vet allvarligt talat inte. Fulla människor isn't my shit. De är bara dryga. Jag gillar det inte.

Nu ska jag iaf sy.

Ciao!

No comments: