Thursday, November 01, 2007

Ideologi?

Igår mötte jag min kära vän Hanna och vi pratade om allt möjligt. Jag hinner inte gå in på allt som jag skulle kunna, men jag har insett att jag måste läsa in mig i politiken, det handlar om vett nu, och jag vill lära mig. Jag vet var jag lutar, men ändå, kan man någonsin vara säker om man inte är påläst? Jag undrar hur många som egentligen kan sin ideologi idag? Jag kan minnas att jag kunde den, men nu är den blott ett minne, men jag vet var jag står. Dock vet jag inte vilka som står för min ideologi, det är det som är frågan.

Det här med Facebook då, det handlar helt och hållet om att de har samma avtal som vi har med alla de sidor vi är medlemmar på, helgon, lunarstorm, qx, playahead. Alla de har rätt att bevara din information, och använda den i syfte för att göra reklam för sidan i sig, facebook har likadant, här har ni en länk om det hela, skrivet av en facebookmedlem samt advokat, läs Facebook är INTE så farligt. Var snälla och läs den innan ni går i taket, det jag mest begrundar är att USA leker världspolis och är den enda stormakten vi har, om vi inte räknar med att Kina kommer med stormsteg, men där kan det ändå säkert gå fel.

Så vad kan vi egentligen göra, förutom att se vår värld gå mot sin undergång? Kanske kommer vi som är födda under sent 1900-tal få uppleva ett världskrig? Vem vet? Och är det verkligen värt det? För jag kan inte låta bli att tvivla, det är sanningen, för kan maktens män verkligen styra oss så mycket? Ja, det kan de, om de vill. Och har vi inte lärt oss någonting?

Jag vill leva i en värld där människor kan leva i fred, men det är nog onödigt.
Det kanske vore bra om vi aldrig hade utvecklats till människor.

Ciao!

No comments: