Saturday, April 26, 2008

Do you want some hard candy?

Idag är det Hootchy Kootchy, men jag är fortfarande hostig. Vilket i sin tur inte är roligt, men jag vill gå i alla fall. Jag har kul där och dessutom firar de sitt 2-års jubileum idag, det är också super roligt! Jag funderar på vad jag ska ha på mig och jag har några förslag, får se vilket det blir av dem, så att säga. Jag kan inte bara ta något hipp som happ, det kan jag aldrig göra. Jag betänker ganska ofta saker innan jag tar på mig dem. Därav vet jag vad jag ska framhäva och vad jag ska dölja. Jag borde åka in till stan idag, men jag orkar inte det. Det är en hatt som ska fixas till. Men jag orkar allvarligt talat inte.

Madonnas nya album är helt klart en succé och den kommer slå hårt i USA, med tanke på att det är Pharell, Timbaland och Timberlake som producerat. Helt ny Madonna helt enkelt. Och hon gör det med bravur, utan att be om ursäkt. Man må hata det, men man gör det inte. Det lägger sig på näthinnan och är där för att stanna. Som otagliga försök till att försöka kritisera Madonnas val av att göra den musik hon gör. Hon lyckas, men inte utan att verkligen kämpa för det. Diciplin är det hon eftersträvar och perfektion. Perfektion är det inte, men lysande kritik är vad hon får för Hard Candy. Låtarna har verkligen en effekt som godis kan ha, man vill ha mer.

xo xo
Ciao!

No comments: