Tuesday, April 29, 2008

If you can handle me, undress me...

Jag håller på att packa inför min resa till Malmö imorgon, WOHOO! Ska bli så skönt att komma bort från Sthlm ett tag och bara vara. Jag är mig själv i närvaron av Anna, så enkelt är det. Jag har inte så mycket att säga idag. Har haft en svacka på några dagar nu, totalt dränerad på allt som finns, men någonting håller kvar mig samtidigt som jag befinner mig på ett helt annat plan mentalt. Varför detta händer, ska jag försöka lista ut? Något jag borde ta upp med min psykolog kanske. Har hemläxor att göra också och de hjälper, mer än så vill jag inte berätta.

Madonnas album Hard Candy, blir bara bättre och bättre, låtar jag aldrig trodde jag skulle gilla, gillar jag. Madonna breaks the records igen och sätter nya trender hela tiden. Hennes singel "4 Minutes" med Justin, säger inget om skivan, utan är nästan som ett sidospår om man jämför med de andra. Det finns bara en låt jag verkligen inte har lärt mig att gilla och det är "Spanish Lesson", den känns ganska menlös i både text och beat. Min favorit är "Devil Wouldn't Recognize you", som är en ganska så lugn låt, men har en enorm text bakom sig, som bara Madonna kan. Man förstår sig lätt på vad hon menar med låten, eller jag gör det i alla fall. Hard Candy är här för att stanna och jag kan verkligen inte släppa att Madonna vågar göra saker som hon känner är rätt just nu, för henne. Utan några "I'm sorry for doing this" utan mer, fan jag gör detta och så får det bära eller brista. För mig bär det. Ingen kan mäta sig med the Queen of Pop, så enkelt är det.

xo xo
Ciao!

No comments: