Monday, April 28, 2008

Even the devil wouldn't recognize you, but I do.

Om bara några dagar är jag nere hos Anna och firar Valborg och har a fucking blast, det vet jag att jag kommer ha, men tiden dit känns så lång. 2 dagar är alldeles för lång tid just nu och jag behöver komma bort från Sthlm snabbast möjligt och jag vill verkligen ner till Anna nu. Jag skulle känna mig mer bekväm då, än att sitta här och grubbla över allt möjligt. Men jag är inte personen som kommer ge upp, men kanske borde det vara dags att överlägga min situation lite hårdare än jag vanligen gör. För är jag inte bekväm i mina egna tankar och känslor, kan jag inte vara bekväm i något. Jag vet att det kommer att gå över, men jag vet inte när. En svacka har jag kanske nu, men jag vet att jag hämtar hem mig. Tack Yo för din kommentar, den betyder mycket när man ifrågasätter sig själv.

Kärleken vill jag personligen kväva inom mig själv just nu, jag är inte lagd för att vara en relationstyp, men om jag nu skulle vara det, vad skulle hända då. Varför vill jag bara ha de män jag inte kan få, de blir ouppnåliga och jag vet inte riktigt hur jag ska handskas med det som händer. Jag står i ett virrvarr av trådar och jag vet inte vilken jag ska dra i för att börja nysta garnet. Men som Madonna sjunger, inte ens djävulen skulle känna igen dig. Och ja, jag tänker på honom, en viss person som jag inte vet var jag har just nu. Never mind liksom, jag reser mig upp och gör det igen. Men jag undrar om det faktiskt är så att jag går tillbaka för att få slagen så att jag hamnar på golvet och jag vet att jag borde lämna, men att jag inte kan det. Varför ska jag göra det svårare än det är egentligen? Jag ska väl medge att jag bara väntar på nästa person som ska golva mig under fötterna och se till att jag hamnar i underläge igen. Jag orkar egentligen inte det, men låter det hända i alla fall. Varför ser jag ner på mig själv så grovt egentligen?

If I'm gonna go down I'm gonna do it with style. You won't hear me surrender, you won't hear me confess cause you've left me with nothing but I have worked with less. - Ani Difranco

xo xo
Ciao!

No comments: