Thursday, April 10, 2008

I will overcome, knowing that I'm not the only one...

Jag är ganska så peppad idag, ska till tillskärarakademin och kolla, det ska verkligen bli jätteroligt. Men jag får se vad som kommer hända i höst, jag vet att jag ska plugga mode, men på vilken skola. Jag ska inte plugga på Beckmans ännu, utan på tillskärarakademin eller modeskolan och gå ett riktigt basår, för att sedan söka mig vidare. Det är väl något bra ändå att jag börjar.

Något knager, biter och svider inombords, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag vill inse att det bara är en känsla jag har och inget annat. Ändå känns det som om jag låter känslorna välla över mig och jag blir stum och vet inte riktigt vad jag ska göra. Det jag vanligen skulle göra, skulle vara att försöka bli kvitt ångesten som ligger inom mig genom att handla något, men jag tänker inte göra det idag. Idag tänker jag stå emot allt mitt huvud talar om för mig att göra och bara vara, låta mig själv känna och tänka, men samtidigt inse att det bara är tankar och känslor inget annat, hur svårt det än är. Men det som inte dödar, det härdar.

Jag orkar inte skriva mer idag, det jag vill berätta håller jag för mig själv.

xo xo
Ciao!

No comments: