Thursday, June 12, 2008

All those beautiful people, I want to have them all, All those porcelain models, If only I could make them fall...

Nu känner jag för att skriva, något jag inte kände för innan. Nu vill bara orden komma ut ur min kropp och jag behöver prata med någon om saker. Jag befinner mig tillfälligt ganska så tillintetgjord, av vad vet jag inte, men ibland har man bara vissa känslor som inte riktigt går att beskriva, denna är en av dem. Varför vill livet gå åt ett håll och jag mot ett annat. Jag vet exakt vad jag vill med mitt liv, vad jag vill arbeta med, men jag känner mig inte redo att släppa taget om vissa människor, även om de är ganska avlägsna och inte speciellt nära just nu. Det gör ont när vänskap som man trodde skulle hålla för alltid spricker i sömmarna och inte riktigt blir vad man tänkt sig.

Idag ska jag skicka in papprerna till modeskolan och se om jag kommer in där, gör jag det... Har jag ett jättesvårt beslut att fatta och det är jag inte så high på att göra. Då är det mellan modeskolan och Tillskärarakademin och jag vet inte vad som väger tygnst i det långa loppet, så där står jag inför ett svårt val om man säger så. Men jag vill utvecklas till något och det kommer jag att göra, kosta vad det kosta vill. Om det så blir att jag inte kommer att ha ett liv de närmaste åren, så får det bli så. Vad ska man göra? Hur mycket är man villig att ge upp för att komma dit man vill? Jag vet att jag är beredd att offra mycket och det kommer jag att göra också. Så enkelt är det.

Jag är totalt uppsnurrad i att skapa just nu och jag längtar tills jag gjort klart min maxidress, som kommer bli grym. Jag vill verkligen skapa just nu och det är bra för min plånbok om inte annat. Jag har mina egna kläder på mig, som ingen annan har och det känns alltid bra.

Imorgon ska jag klippa mig också, haha! Men baby var orolig att jag ska klippa mitt hår kort, men det ska jag inte göra. Nej nej, jag vill ha långt hår. Så jag ska bara toppa det. Jag vill ha ännu längre hår än vad jag har just nu, så imorgon ska jag inte klippa av speciellt mycket. Vi får se. Uppdaterar er imorgon.

xo xo
Ciao!

No comments: