Sunday, June 08, 2008

I live no more to shame nor me nor you, And you... I wish I didn`t feel for you anymore...

Nu har jag sytt hela dagen, sen jag verkligen gick upp! Men snacka om att jag är seg i huvudet, men jag ska göra klart nästan allt, förutom uppläggningen. Den ska jag göra imorgon och då måste jag koncentrera mig jättemycket om man säger så. Ingen sömm ska synas, då är det inte snyggt gjort. När det jag håller på med sedan är klart, ska jag skicka in ansökningarna till Modeskolan och se om jag kommer in där och sen får vi se hur det blir. Jag kommer plugga i höst i alla fall om man säger så, vilket känns otroligt skönt om jag ska vara ärlig.

Jag har ett orosmoln över mig, något som lindat in mig i en skugga av mitt jag. Jag är i uppriktighetens namn ledsen över att livet har tagit en viss sväng som jag inte var beredd att ta ännu, men om det är såhär livet vill att jag ska ha det, så kanske det är så. Min fjäril andas knappt för jag vet inte hur den ska hantera situationen som uppkommit känns. Personen känns allt igenom falsk, falsk så att det skriker och det kära vänner gör ondare än något annat. Det är bara ett spel utåt och jag faller som en drottning ska när en drottning offrar sig i schack, för att kungen inte ska bli slagen. I sprillror. Jag är bara detta schackspel som jag utformat till min egna värld, den drar jag mig tillbaka i nu. Jag är ett vackert skal att se på, något som faller några i smaken, men inget mer. Jag är inget annat än ett skal för er, men jag har själv byggt upp den situationen och jag får leva med den, så enkelt är det. Men att du ens har mage att göra som du gör, det äcklar mig. Jag önskar så gärna att jag inte hade något som höll mig kvar just nu, men problemet är att du inte ens vet vem du är. Eller för den delen bryr dig och det min kära vän, det sårar mer än något annat.

Nu ska jag sy ännu mer.

xo xo
Ciao!

No comments: