Tuesday, July 29, 2008

I've had a little bit to much, all the people start to rush.

Ibland blir jag bara så förbannad på SL, visst att man skulle vinka förbi en buss, men när man står och vinkar åt bussen att komma och den bara kör förbi, då har man rätt att bli sur, det tycker jag i alla fall. Det hände igår när jag hade bråttom in till stan och visst det gick en buss 20 minuter senare, men det är inte okej att man bara åker förbi en människa som ska med bussen, så självklart ringde jag pappa som sa att jag skulle ringa SL, varpå att jag får svaret att det är 20 minuters trafik och att man endast får ersättning om man tar taxi, SL har inte råd att betala taxi på det sättet. Så visst det kanske inte var det värsta som kunde hänt, men det är inte okej för en buss att bara köra förbi en person som står och väntar på en busshållsplats. Nej, nu ska jag bannemig ta körkort!

Annars så var kvällen lyckad även om jag bara har sovit 5 timmar inatt, jag somnade runt 6-snåret tror jag. Men ändå åkte jag hem runt kvart över 1 inatt, snacka om att jag låg och skruvade på mig i sängen ihopp om att hitta en liten bekvämare ställning än den jag låg i, men det verkade förgäves, till slut somnade jag av utmattning över att jag inte orkade mer, om man säger så. Man ligger där halvt om halvt kvävd i och med att kroppen känns som den sover och huvudet är klarvaket, man vet inte riktigt vad man ska göra, medicinerna funkar inte, ingenting fungerar och du lämnas åt att du faktiskt får skylla dig själv som inte kan somna, vad nu det kan bero på. Mitt i allt det där, så är jag väldigt kreativ, jag tänker ut alla möjliga sorters saker som jag vill göra och kommer att göra och då kan man inte riktigt stänga av tankeverksamheten och man ligger och pillar på kreativiten i huvudet och man vet inte riktigt vad som är rätt eller fel, men på något sätt så är man väldigt benägen om att göra saker just då man ska sova egentligen.

Nu ska jag käka mat och städa hade jag tänkt.

xo xo
Ciao!

No comments: