Wednesday, July 02, 2008

This is just a trashcan, come here and look dirtbag!

Just nu befinner sig större delen av min bekantskapskrets i Arvika för den årliga festivalen där och jag missar det, vilket är synd och skam för min del. Med tanke på de banden som kommer dit. Jag vill verkligen åka, men istället åker jag upp till Gävle och ska träffa mina vänner där, ska bli sjukt spännande att träffa Ella speciellt, har aldrig träffat henne. Samt Millan, Anna och Katja, samt de andra som jag känner däruppe. Hoho! Men ändå, jag är inte i Arvika, vilket jag skulle kunna vara och det skulle vara grymt om man säger så. Jag önskar så att jag vore där.

Nu ska jag strax sätta igång och packa ner alla nödvändigheter inför min resa till Gävle, vilket är en hel del saker, ska som sagt vara borta i nästan en hel vecka och då kräver det att man planerar sina kläder omsorgsfullt och noga. Ska även bli skönt att slippa den här jävla bussstrejken som pågår nu, den är inte rolig någonstans om man säger så. Och att ta roslagsbanan, det är nästan bara att glömma, då de bygger om hela sträckan mellan Galoppfältet och Viggbyholm, så hela sträckan där består av jord och uppgrävda diken, lagom kul, haha, jag skrattar så att jag dör.

Varför valde de att lägga strejken nu, den skulle haft mest verkan i början av september då ALLA i hela Sthlm arbetar och då kan nästan inga ta sig till jobbet, nu kan man nästan det, men inte helt och hållet. Det skulle haft mest verkan i September. Nu tycker jag visserligen att strejken är helt och hållet onödig med tanke på att detta inte är något bra sätt att lösa en konflikt, utan gör större problem för allmänheten än vad det egentligen skulle behövas. Nej, jag tycker att vissa saker ska man kunna kommer överrens om utan att det ska bli strejk, men så verkar inte så många tycka. Men vad vet jag, detta kanske hjälper? Men det tror jag inte.

xo xo
Ciao!

1 comment:

Kristine said...

Strejken handlar inte om hur många den berör eftersom den bara berör förorter och inte innerstad eller landsort. Anledningen till att de lade den i detta månadsskifte är för att det är mitten på sommaren och minst risk att drabba skolbarn och skolungdomar. En pressad strejk leder inte till nöjda beslut vilket in sin tur brukar leda till nya strejkar. DÄRFÖR är den aktuell nu och inte i September.