Friday, August 22, 2008

Are you so fucking stupid that you're falling for that?

Nu tänker jag vara lite kinkig, men vem fan är dum nog att hyra ut symaskiner? Idéen är ganska bra om får en ganska så ny maskin, men inte ens jag skulle betala 250:-/veckan för att ha en maskin hemma. Det skulle bli dyrare för mig om jag hyrde en maskin för det priset i veckan än att köpa en helt sprillans ny och betala det stora totala priset och kunna ha den tills den går sönder.

Min maskin kostade lite över 10 000:- och om jag skulle hyrt en maskin för de pengarna skulle jag bara kunnat ha haft den i 40 veckor, för er verkar det kanske jättemycket. Men om jag säger så här. Sanningen är som sådan att du sitter inte 24 timmar, 7 dagar i veckan och syr på maskinen, alltså är det ett överpris och vet du ens vilken maskin du får? Jag visste exakt vilken maskin jag fick jag när jag betalade för den.
Idéen är kanske bra för dem som vill ha en maskin någon gång då och då. Men är det inte bättre att då köpa en helt okej maskin för 3000 - 5000:- istället för att hyra den? Du måste fortfarande betala för materialet och nya nålar, eller får man det på köpet? Annars är det ytterligare pengar som ska ut och om man räknar på kostnader på tråd, material och dylikt, så ligger du på över 500:- för en vecka och sedan måste du lämna tillbaka maskinen. Vem har sagt att du ens är klar med ditt plagg då? Så idéen med att hyra ut maskiner är lika dum som att hyra väskor, det kostar bara mer i längden. Idioti säger jag som går på den idéen. Ren idioti.

xo xo
Ciao!

No comments: