Monday, August 11, 2008

I've been waiting for something to take me from this life, Waiting for something to dim this blinding light...

Vill man vara fin får man lida pin, så sant som det är sagt, så skulle jag promt ha mina nya skor på mig idag och definitivt gå med dem på stan med Kakan och titta runt på saker samt shoppa lite nya saker inför hösten som kommer. Den närmar sig och man känner det i luften, kvällarna är lite kallare och luften kommer snart att bli lite klarare än vad den var innan och jag kommer kura ihop mig i soffan med tekoppen och avbeta alla Arkiv X avsnitt, det går inte att se alla på en gång, det blir för mycket, så om jag har kommit igenom säsong 1 innan jag börjar skolan, är jag glad. Jag skrämmer mig själv till en sådan stor del när det gäller detta program så att jag promt måste se mer. Jag blir inte skrämd på det sättet att jag absolut inte kan sova, men något kilar nerför ryggraden och jag njuter nästan av att bli skrämd av det paranormala och det som inte är vanligt.

Just nu står jag och balanserar mellan vilka val jag ska göra, jag är en person som både vill ha kakan och äta den samtidigt, men kan man få det. Av någon anledning vet jag att jag inte är redo för en relation på långa vägar just nu, ändå eftersträvar jag okuvlig, förtärande, kan-inte-leva-utan-varandra kärlek, den som man drömmer om, den som jag så gärna vill ha i mitt liv. Men är jag redo för den? Jag tror inte det. Jag har för mycket jag vill göra innan jag binder mig med någon, men visst skulle jag uppskatta att ha en famn att krypa upp i när hösten nu är på väg och det blir kyligt ute. Kommer jag hitta någon, det är frågan det. Jag letar inte längre, utan låter bli och bara ser på vad som händer och vipps kanske någon står där och jag vet inte vad jag ska göra...

Jag måste sy min kjol känner jag, funderar på att göra det imorgon och testa overlooken och se om den fungerar också. Vi får se helt enkelt. Dessutom så vill jag mer än något annat börja med en del av mina klänningar. Hehe!

xo xo
Ciao!

No comments: