Tuesday, October 14, 2008

All this running around, well it's getting me down, Just give me a pain that I'm used to!

Är det så att vi svenskar gnäller överlag över mer saker än andra människor på denna lilla planet. Jag kommer ihåg en kommentar jag fick när det var Dekadance under Pride av Andy och det var att vi alltid klagade, om det är för varmt klagar vi, är det för kallt klagar vi, regnar det så är vi inte bättre där och när det gäller attityden mot människor som är framgångsrika, då klagar vi ännu mer! Det är nästan som om vi inte tål att andra lyckas bättre än vad vi själva skulle göra. När ska vi sluta upp med detta klagandet och försöka att uppmuntra människor med det de vill göra och tycka att de är bra. Varför tror vi att jantelagen jämt ska gälla. Varför får vi inte tycka att vi är snygga, eller har gjort något bra - och om vi gör något bra, så kommer skuldkänslorna svämmandes över oss för att vi tycker att vi har gjort bra ifrån oss. Det är alltid det att man får aldrig vara bäst, eller snyggast, eller vackrast eller någonting som är positivt. Men skönhet, ja det ligger i betraktarens ögon, det jag tycker är vackert kanske inte en annan tycker om. Det jag kallar vackert är kanske inte vad någon annan skulle kallla vackert. Varför är vi så trångsynta när det kommer till detta och varför ska vi alltid (jämt och ständigt) hitta fel på personer som är i det offentliga ljuset?


Idag har jag jobbat ännu mer med min kjol och ja, jag kan säga att det går framåt och inte alls bakåt, en liten sak måste självklart ändras, men ändå det är små saker, dessa fixar jag. Snart så är kjolblocket klart, men jag känner mig inte redo för att avsluta det riktigt ännu och jag har saker jag ska ta igen och det kommer jag att göra under höstlovet, det måste jag göra. Det är höstlov snart, herregud, tiden går fruktansvärt fort när man tänker efter. Tiden bara flyger fram och jag har inte riktigt någon aning om var den tar vägen. Men någonstans far den väl iväg... Den kommer ikapp så småningom, jag ska bannemig jobba med mina kjolar snart, nej, den kjolen jag gör ser inte ut som dessa kjolar jag lägger upp nu! Ha!


xo xo
Ciao!

No comments: