Monday, October 27, 2008

Work it harder, make it better, Do it faster, makes us stronger, More than ever, Hour after, Our work is never over...

Idag ska jag hinna med en hel del saker, så känns det iaf. Jag måste tvätta, det är en sak som är säker. Jag känner alltid att jag inte har några kläder, frågan är då varför, då jag vet att min garderob är full av dem? Jag har så pass mycket kläder att jag inte har några, för ju mer du har, desto svårare är det att välja ut rätt saker... Men jag ska inte klaga jag älskar mina kläder. Annars skulle jag nog inte äga dem, ha!


Just nu är jag helt frälst i Daft Punk och elektronisk musik, så mata mig gärna med hur mycket sånt somhelst. Jag får inte nog, jag bokstavligt talat äter upp så mycket jag bara kan när det kommer till det, gärna remixer av låtar också. Elektronisk musik, Techno och House är något som alltid varit favoriter hos mig. Jag älskar att det är så impulsivt, att du slungas med i en bergodalbana av olika rytmer och toner, så upplever jag det iaf, så underbart, så nu går Daft Punk på högvarv här hemma!


En annan grupp som också går på högvarv är Pink Floyd (Ja, de gamla skivorna)... Jag kan inte sluta lyssna på det heller. Speciellt inte på Dark Side Of The Moon, som är framröstad som den största rockskivan någonsin och har legat i över 15 år på amerikanska Billboardlistan, den ligger fortfarande där vad jag vet. Den skivan är så gudomligt bra! Pink Floyd i sig är bara så gudomliga. Ingen jävla skit där, det är bara några artister som sålt mer än Pink Floyd och det säger väl en del? Jag tänker låta mina barn växa upp med Pink Floyd, Queen, Jean Michelle Jarre, Mike Oldfield och alla jag tycker är bra, bara för att de inte ska bli inskränkta och endast lyssna på en sorts musik. De ska kunna uppskatta allt från Tchaikovsky till Daft Punk och Pink Floyd och självklart Queen!

xo xo
Ciao!

No comments: