Saturday, November 15, 2008

I love you, but I love me more.

Jag kan bara säga såhär. Av det jag nyligen gått igenom med en viss karl kan jag nog enkelt säga, att jag tycker om honom, men inte lika mycket som jag älskar mig själv, något man egentligen inte får säga men jag gör det ändå. Det går inte att vara i en relation med en man som inte kan eller vill bli bunden till något. Jag grubblar inte över det, jag har bara kommit fram till att jag älskar mig själv mer, för att kunna utsätta mig för honom. Som jag sa att även om han skulle komma tillbaka med skrubbsår på knäna och händer och ett upprispat ansikte så skulle jag inte ta tillbaka honom. Han är inte värd det. Jag har inte fällt en enda tår för honom, de senaste veckorna. Han är inte värd dem. Jag har tagit ett beslut och det står jag konsekvent i nu. Men jag ska inte säga att jag kanske inte faller för en liknande kille igen, för det kommer säkert hända.Men inte han, han har bränt sina broar för mig. Så det kommer ner till att jag älskar mig själv mer än vad jag tycker om honom.


xo xo
Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

Jag bröt ju också upp från en kille som jag haft ett komplicerat förhållande med på Arvika 2007. Det var det bästa jag kunde göra för mig själv. Som sagt, jag gillade honom jättemycket. Men jag insåg att jag gillar mig själv mer och måste se efter mig själv och mina känslor!
Det förhållandet var absolut inte värt tiden och känslorna jag lade ner i det hela!