Sunday, November 16, 2008

In the circle, circle of life!

Ännu en helg har passerat och jag tog mig faktiskt ut igår, till Syntax Error... Klubben är belägen i lokalen Grottan och jag har bara varit där en gång tidigare, då under en minnesstund för min vän Marcus, som dog utanför. Men han hade inte velat att jag satt hemma och inte gick ut och hade kul, det vet jag. Så jag tog mig till stället jag vägrat sätta min fot på, jag trodde helt ärligt att jag inte skulle klara av att vistas i den lokalen, men jag klarade det och jag hade en trevlig kväll efter allt. Så tack till alla som gjorde min utekväll lite roligare och mer gemytlig. Synth kan man väl aldrig tacka nej till? Eller hur? Jag har märkt att jag mer och mer dras åt synth och techno hållet... Hm, jag undrar vad det kan bero på... Men jag har fortfarande kvar mina favoriter, jag överger aldrig Pink Floyd, Queen, Madonna, Metallica, Cohen, Jarre, Oldfield och alla de som sitter lite närmre hjärtat.


Igår såg jag en film som gjorde att jag såg en annan film idag, Madagascar igår, jag skrattade.


Till denna grät jag lite dock (vem kan bara titta på Disney utan att fälla en tår?) Dessutom tycker jag att det är en av de mest betydelsefulla filmerna jag sett sen jag var liten, den har ett klart och starkt budskap.


Jag gråter som mest när Rafiki i början håller upp Simba, jag är känslomässig när det kommer till dessa filmer okej? Men jag älskar dem!



xo xo
Ciao!

No comments: