Sunday, November 09, 2008

Make it harder, better, faster, stronger!

Igår kom jag hem från Lund, jag var bara borta ett dygn, det behövdes om man säger så. Jag var helt slut när jag kom hem, 130 mil i en bil är mycket, på ungefär tolv timmar. Men kul var det att åka och ja, det var skönt att åka bort bara för att vara borta en dag. Jag skojjar inte när jag säger att det är en bra bit att köra, det jag känner nu är att jag måste ta körkort, om jag nu får det? Jag hoppas det, annars blir jag utan och det vill vi inte. Körkort är bra, då kan man ta sig överallt. Så nu bannemig är det dags!


Daft Punk spelas fortfarande flitigt, jag älskar dessa två män i sina robot-hjälmar som bara levererar bra musik, visst det samplas, men på ett snyggt sätt. Jag har aldrig problem med samplingar så länge de är snyggt gjorda. Så enkelt är det. Så jag skiter vanligtvis i vem som samplar, men gör man en bra låt dålig ska man ställa sig i skamvrån. Daft Punk gör det inte, jag tycker inte heller Madonna gjort någon dålig sampling av den låt hon valde att sampla och det är ju Hung Up med Gimme, Gimme, Gimme... Den var inte dålig, alls. Men sedan finns det andra låtar som borde bannlysas från denna planet. De som gjort om Personal Jesus, Marilyn Manson, Hillary Duff och ja, vad hon nu hette. Skitdåliga rent ut sagt, men jag lovar att DM bara skrattar på vägen till banken, ingen kan någonsin göra den låten rättvisa genom att sjunga reach out and touch me... Manson ska väl bara ställa sig i skamvrån som ger sig på musik som DM:s... Det tycker jag iaf. Men Daft de är grymmast just nu.


xo xo
Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

jag älskar Marilyn Mansons version av Personal Jesus. älskar den också är J.Cash gör den. jag tycker båda dem gör den bättre än DM faktiskt. :)