Sunday, December 14, 2008

And even though, It all went wrong, I'll stand before the Lord of Song, With nothing on my tongue but Hallelujah.

Det finns viss musik som för mig betyder något speciellt, alla har vi dem, den där låten vi har med en nära vän, en låt vi har med ett ex, en partner, sin livssituation, sitt humör, ja alla har vi något vi kan sätta framför varenda liten känsla vi har i kroppen och något som ja just det, den musiken passar väldigt väl idag, pga att jag är på detta humör. Jag vet inte hur många gånger jag har varit tvungen att stänga av viss musik för att jag förknippar den med något som jag helst av allt vill förtränga, idag tog jag faktiskt mod till mig att lyssna på en del saker som brukar sätta mig i skräck, för första gången på 3 år lugnade de. Något otroligt antar jag. Jag antar att man kan arbeta bort vissa minnen som man har till viss musik och ersätta de minnena med bra minnen, men vad vet jag? Jag tror även nämligen på att även om viss musik har väldigt dåliga minnen med sig så kan man få dem positiva, genom att tänka på det positiva som egentligen var anledningen till att man lyssnade på den från början. Ni ska få en låt som betyder enormt mycket för mig och kommer alltid göra det...



xo xo
Ciao!

No comments: