Monday, January 19, 2009

Eyes, hair, mouth, figure, dress, voice, style!

Vet ni vilken en av de bästa känslorna i världen är? Jo, den är du verkligen hittat något du vill ha, köper det och sen är det ditt. En sådan relation har jag till många av mina saker. Jag är inte rädd för att mixtra med mönster, eller med färger, det enda som sätter en gräns är min fantasi och jag lovar er att för mig finns det oändliga möjligheter. Jag tror självklart att man kan använda prickar och ränder tillsammans, mixa storformade mönster med små. Blommor med ränder och färger man ser inte riktigt är de som man trodde skulle funka ihop, ja se de funkar. Allt kommer ner till det faktumet att man kan matcha färger och det är enormt viktigt.

Som denna från Betsey Johnson, som mixar ränder med prickar:



Igår gick jag igenom en favorit sida som jag har och jag hittade självklart hur mycket saker som helst som jag ville ha, vissa saker som man handlar har man i förtid bestämt vad de ska vara till, medan andra saker helt enkelt får visa sig och se vad som kan funka bäst. Såsom när jag gick bärsärk inne på Zara förra veckan, jag älskar silke, linne, men även ull och riktig bomull, material som jag vet kan brytas ner. När man kommit fram till olika beslut så står man där och inser som oftast att det är de tre materialen som håller bäst, på kläder. Skor - läder. Det är bättre kvalité och hellre kvalité än kvantitet. Så är det för mig.


xo xo
Ciao!

No comments: