Tuesday, July 05, 2005

I'm tired...

Jag tänker vara väldigt ärlig nu.
Jag behöver skriva av mig.
Ibland känns det som om världen rasar isär, visst, den gör det kanske inte i praktiken, men idag är en sådan dag. Jag har sovit 2,5 timmar imorse, som högst, somnade 6 och gick upp halv 9, för att åka till flygplatsen, för att sedan få reda på att pappa inte kommer förens senare ikväll, det kändes lönt.

Jag saknar henne, vilket jag är beredd att medge nu.
Kanske inte allt runt omkring, men hennes värme.

Det känns som om en viss kärlek krackelerar just nu, varför är jag så naiv och dum? Så blåögd ibland och inte ser det mest uppenbara när det är mitt framför näsan. Nåväl, den som lever får se...

I övrigt gav jag en lång förklaring på lite om vem jag är, skapandet av sitt egna jag, livsmål och drömmar:
"Att skapa sig själv, är enligt mig en livslång process, jag har insett när det gäller mig själv, att jag måste låta mig läka i min egna takt, men ändå låta mig själv leva. Jag vet även att jag måste ta tillvara på det jag kan och det jag brinner för, just nu är det design, konstverk. Att skapa kläder är som att självförverkliga mig själv, jag lägger ner min själ i de kläder jag gör, jag försöker att njuta av varje sekund jag skapar ett plagg, och jag älskar det. Även viktigt är det för mig att finna en inre tillfredsställelse, vissa tycker kanske om att jobba på ICA ett helt liv, jag önskar mig ett annat liv, som är utöver det vanliga, jag behöver ständig förnyelse, fantasier och spänning, just nu tycker jag modet ger mig det, vilket det alltid gjort.

Du har så rätt i att jag vill ut, jag vill ut, leva, andas, njuta och se. Ingjuta nya bekantskaper, se nya världar, få inspiration och framförallt ha mitt livs upplevelse. Och jag tänker ta mig dit..."

Tack, Staffan för att du lyssnar.

Jag har bestämt mig att sy klart min omlottklänning innan jag åker upp till Gävle, ska boka biljetter imorgon, ska bli skönt att åka dit upp.
Jag ska till och med få åka lastbil med Millan, det gör mig enormt lycklig. Hahaha, men att gå upp halv 4 på morgon är ingen hit, som tur är har jag insett att jag inte behöver smink, jag har mina solisar... Hahahaha! De täcker!

Solade lite idag, och har fått färg, jag har redan bikini-linjer, min rygg drar åt sig sol, som en trasa drar åt sig vatten. Haha!
Jag kommer bli brun... Ska bli skönt att ha lite färg och faktiskt kunna se någolunda frisk ut. Även om jag tycker att blekhet kan vara fint...

Jag måste sy en stor bra tygväska, helt simpel, jag tror det lutar åt vitt... Fast det blir så smutsigt... Vi får se...

Nu ska jag snygga till mig lite...

Jag tycker Karin ska komma hem snart!!!
Dessutom är det 11 dagar tills Harry Potter kommer ut. Jag längtar!

Ciao!

No comments: