Monday, July 04, 2005

A Victory Of Love

Jag har nu:
3 m vitt lack
2 meter svart lack
2,5 m viskos med svart bakgrund och stora röda blommor samt gröna blad
4 m svart sammet

Inhandlat idag, för under 700:- Det är ett kap, kära vänner!
Jag är glad, jag ska sy en hel del innan lördag, då jag åker till Gävle för ett bra tag, iaf ungefär till onsdagen, om inte lite längre, men måste vara hemma innan den 18:e, då Karin anländer och vi ska synas och ta den efterläntgade ölen :)

Jag fick ett sms från henne, vilket löd:
"Det är kissvarmt och jag och min syster smygröker på balkongen medan pappa sover middag. Saknar dig! Ps. Idag såg jag en död katt."

Uh, jag skulle inte vilja se en död katt.

Det jobbigaste just nu är att vanliga CSI, inte går på nätterna, det är tufft. Det programet är mitt levebröd, tacka vet jag att CSI:Miami går :) Så något kan jag njuta av.

Imorgon kommer min pappa hem, och då hoppas jag att jag får mina sjalar. Ska bli riktigt nice, äntligen har jag något att slänga på mig i sommarnatten :) Har redan en rosa och en blå. Kommer nu få en svart (hade en förut, men den försvann), en röd och en grön. De är i tunn bomull. Jag är frälst i bomull. Mamma köpte 14 meter tunt bomulls tyg idag, som jag ska sy en volangkjol i, hon ska trixa med och vi ska batikfärga. Det gör mig glad, mamma och jag hade en väldigt bra dag.
Vi lyssnade på Alphaville i bilen, A Victory Of Love, gick varm. Jag tycker om den låten.

Det är dagens låt: Alphaville - A Victory of Love
Dagens klädsel:
Mörkblå jeans
Svart linne, krynklad och liknande volang upptill.
Leopard ballerinas

Tacka vet jag att jag kan vara ute i solen nu, jag har mina solisar som döljer hela ögonen och ögonbrynen :D

Nu ska jag leta mönster, för att åka och köpa inne i stan imorgon!

Ciao!

No comments: