Tuesday, August 23, 2005

Bland bitchar och bessewissrar...

Första verkliga dagen i skolan... Det har varit lagom läskigt... Jag har upplevt att det finns bitchar, besserwissrar samt en hel del underbara människor. Imorgon flyttar jag ut till skolan... Det ska bli spännande. Riktigt spännande...
Idag fick vi iallafall testa på att beta garn, måla färgcirklar samt måla olika färgskalor... Det var faktiskt kul, även om man gjort det tidigare... Jag tror jag ska be mamma att färga tyg i helgen, jag vill ha lite mer förkunskaper... Ska nog plöja igenom lite böcker om färgning också, skulle vara intressant och faktiskt ha lite mer kunskaper, jag vet att jag får ta mammas böcker hon har här hemma :) Det är ju inte direkt som om jag är 300 mil bort ;)

Igår upplevde jag något som jag fick rysningar i kroppen av... Något som jag älskade... Något där jag fann en stor del av mig själv...

Jag måste sy nya kläder i helgen, men jag tror att jag kommer vara ute i Norrtälje från imorgon tills på fredag... Jag tycker om att vara i hans sällskap. Den gör mig väl.
Nåväl, jag har fått tag på Mönster och Konstruktioner för Damer samt samma för Herrar... Det är riktigt nice. Jag ska börja sy herrkläder, det ska bli riktigt kul. Lite spännande och roligt... Jag ser detta som ett stort steg i min utveckling, jag utvecklas jag står inte still... Jag tycker om det. Väldigt mycket.

Emma, jag ska btw baka paj till er snart! Jag vet bara inte vilken ännu ;)

Nu ska jag kila!

Ciao!

No comments: