Friday, September 02, 2005

Birthday? Absofuckinglutely!

Jag fyller 19 år idag! Så idag kan man säga att jag börjat på mitt sista "tonårs-år". Kan man säga så? Om ett år är jag inte tonåring längre, det kommer kännas ganska konstigt. Nåväl, ikväll ska jag ut med tjejerna. Ska bli riktigt nice! Om ni vill hänga på hör av er!

Nu har jag varit på skolan nästan hela veckan. Det är fridfullt därute och jag är helt utmattad på kvällarna... De senaste dagarna har jag räknat, varpat, skedat samt solvat... Allt för att kunna väva om någon vecka. Ska bli ruskigt intressant att se resultatet. Igår satt vi och stickade på våra huvudbonader, som vi fått i uppgift att göra. En kille har gjort en kombinerad mössa/mask, super tuff. Vi tycker att han ser ut som en myrslok när han använder plagget som mask. Fy fan vad vi skrattade! Jag gör självklart en oversize mössa, som jag fick en sådan briljant idé om att göra ett diadem av det hela. Lite crazy och bisarrt. Haha!

Man kan få fruktansvärt mycket gjort när man väl lärt sig de olika finesserna om hur det ska gå till! Jag stickar räta maskor snabbt nu, samt ribbstickningen börjar sakta men säkert ta en bra form i mitt huvud.

Jag har aldrig trott att något skulle ta så pass lång tid som det tar att göra allt förarbete inför en väv. Det tar en riktig evighet. Det enda jag har gjort idag är att solva. Herregud, 553 trådar, det är inte nådigt. Jag har så ont i ryggen och är så trött...

Nästa vecka ska jag träna tre gånger, två gånger på Friskis med massa människor från min skola, samt med Micke och Emma på lördagen. Ska bli sådär riktigt kul att ha sådan extrem träningsvärk som jag får... :P Nåväl, det fixar sig. Ska bli kul iaf.

Nu ska jag leta igenom min garderob efter en outfit som jag känner att jag vill ha på mig. Annars blir det väl att dra på sig något gammalt och hoppas att det duger... Några idéer finns det nog...

Ciao!

No comments: