Thursday, July 20, 2006

En utomordentlig dag, även om vädret kan diskuteras...

Idag har det varit en väldigt bra dag, jag får väldigt mycket ut av att umgås med Lina och Nova, se min bilddagbok för bilder. Nova är så supersöt att man kiknar, sen får man ganska mycket motion med den lilla tösabiten närvarande, man måste hela tiden hålla utkik på vad hon hittar på. Sprallig som satan är hon och hon älskar att gunga och klängde sig fast i den när Lina skulle lyfta upp henne, men ack vad söt hon var. Lina med för den delen. Lina kan man verkligen prata med och det är skönt.

Idag kommer min kära familj hem, när vet jag dock inte, men någon gång idag, lär de väl komma. Ikväll antagligen... Jag saknar dem, men det har varit skönt att vara själv ett tag. Jag har fått lite distans till saker. Jag vill nog helst av allt flytta hemifrån, men det får vänta ett tag, det får det. Jag ska plugga upp betyg i höst, sen börja jobba och söka lite andra skolor och gå en kurs i måleri tror jag, det vill jag verkligen. Jag måste lära mig om jag verkligen vill komma någonstans. Det kommer jag göra, bara jag tror på mig själv. Det gäller allt eller inget nu, jag måste stå för de val jag har gjort, gå vidare och hoppas på en ny start. För det är en ny start. Det är ett nytt liv jag ska leva.

Jag är arg över att haket har tagit bort mina bästa dikter, men skitsamma egentligen, det är bara ord, ord som jag formulera om, göra till nya och utveckla. Jag förstår egentligen inte varför jag skriver i en blogg, kanske beror det på att jag älskar att skriva, att uttrycka mig på detta sätt, för gör jag inte det? Även om det bara är allmänt strunt, det jag skriver, så har det nog en inverkan på mig. Nej, nu babblar jag. Jag ska läsa DN nu, för den tidningen gillar jag.

Over and Out!

Ciao!

No comments: