Wednesday, July 05, 2006

Konst, Fotboll och allmänt dravel...

Ja, nu har jag inte skrivit på ett tag, det har inte blivit av. Det har hänt mycket sen sist, eller ingenting för att vara ärlig, det händer absolut ingenting, den här sommarvärmen håller dock på att ta knäcken på mig, det är outhärdligt, jag mår riktigt illa av all sol. Jag förstår inte hur man orkar leva i sådant här varmt väder (året runt), men det är jag det...
Nåväl, jag tycker fortfarande att de ska skaffa AC på bussar och tunnelbanor, man avlider bara på en minut i en buss just nu. Det är likadant varje år. Nu önskar jag mig lite regn, det gör jag verkligen.

Jag har hittat en ny älskling, Kaka i det brasilianska fotbollslaget, han är bedårande söt, det kanske inte alla tycker, men det tycker jag och att Italien slog ut Tyskland, tycker jag var roligt, då en tysk spelare hånade Italienarna och sa att de aldrig skulle vinna. Så slår de in två jävla mål i slutet av andra förlängningen. Det var så gudomligt snygga mål om man säger så. Att brassarna har åkt ut gillar jag dock inte. Jag kan fortfarande inte förstå att Frankrike vann mot dem, ikväll är det Frankrike - Portugal och ja, ni kan ju gissa vilka jag hejar på, självklart Portugal, jag tycker de borde vinna VM, de är duktiga. De spelar fint och bra. Nåväl, den som lever får se.

Jag hatar att gå in nya skor, det gör så fruktansvärt ont och jag har inte dåliga skavsår efter några skor jag försökte gå in för någon månad sen, de har äntligen börjat bli bra, men den nya huden ser inte klok ut, om man ska vara ärlig. Jag väntar förbannat på mina skor från HowCool, de har inte kommit och det stör mig. När jag väl får dem har jag exakt 60 par skor, jag har alltså köpt ett par nya, det gör mig alltid glad, när jag kommer över snygga skor, dessa har 11 cm klack och är beiga, super, faktiskt! Jag vill vill vill att mina skor ska komma nuuu! Inte om en månad, utan nu!!!

Jag var på museum idag och såg provokativ och ganska morbid konst, men jag gillade det, innerligt. Det var konstnären Paul McCarthy, han är väldigt extrem, men jag uppskattade det väldigt mycket. Om ni åker förbi Moderna muséet kolla in den utställningen. Var även inne en snabbis på National Museum idag. Det var som vanligt.

Nu ska jag kila!

Ciao!

No comments: