Monday, January 14, 2008

Let go of your mind, your intuition.

Idag har jag börjat skriva på mitt personliga brev, som jag ska söka jobb med. Woho, jag hoppas att allt går vägen nu, för jag orkar inte gå hemma och göra ingenting. Det fungerar inte. Jag blir deppad av att göra ingenting. Så idag gick jag in i en affär för att fråga om det fanns lediga platser, och nu ska jag söka det jobbet. Får se hur det går... Jag hoppas på det bästa! Håll tummarna för mig!

Jag funderar över kärleken, den är ganska svår, och jag vet inte vad jag ska tycka egentligen. Jag letar efter riktig kärlek, men den dyker nog upp när man minst anar det. Man ska inte gå runt och vänta på den, utan mer bara se vad som händer, så kanske det händer? Vad vet jag, jag är inte en expert på kärlek, snarare tvärtom. Ska man ge upp för varje litet farthinder? Eller ska man fortsätta kämpa för sakens skull? Jag kan inte hjälpa med att fortsätta att undra, har romantiken fått flytta på sig och i stället för en riktig dejt, så är det så att man möter någon på krogen, man har sex och sedan faller man varandra i smaken och blir tillsammans? Var finns det romantiska i det? Jag ser inte det. Jag vill ha romantik, men jag vet att jag skulle fly fältet om jag blev utsatt för romantik, även om jag är väldigt romantisk, i hjärtat. I sexlivet är det inte romantiskt. Nej, det funkar inte för mig med romantik där. Kanske om man vore kär, men vad räknas egentligen som kärlek nuförtiden? Någon som har svar?

Dags att kila!

Ciao!

No comments: