Friday, January 18, 2008

You're nobody until you've talked about Gossip Girl...

Är det jag, eller är det allmänt att ha tröttnat på Stockholms uteliv? Samma sak varenda gång och aldrig några nya människor, inte för att de människor jag är med, är tråkiga, men jag behöver förändring, något att se fram emot, inte bara det vanliga. Jag tror att vi verkligen har dödat allt som heter roligt klubbliv här i Stockholm, kan det bero på att jag har en snäv uppfattning om vad som förväntas av hur en klubbkväll ska se ut? Eller är det så att det faktiskt blivit en regel att alltid besöka de krogarna man besöker och inte förnya sig? Fastnar man i något sorts klister, när man väl hittar en klubb som uppfyller önskningarna några gånger, men som man sedan totalt tappar intresset för, då det är samma visa om och om igen. Ska inte krogarna försöka utvecklas, med ny musik, visst är det kul att höra nostalgi klassikerna men det finns hundratals mer låtar än det de spelar, vad har hänt? Har vi fastnat i en svacka i klubbvärlden där allt ser likadant ut, oberoende på var man hamnar.

Jag har fortfarande inte fått svar på varför romantiken är död här, det verkar inte vilja vara någon som vill svara på varför romantiken har flytt från vårat kära land. Vad hände med de riktiga dejterna, de klassiska sådana, drinkar, middag och allt därtill. Inte bara "Hej-vi-träffas-på-krogen-har-sex-blir-tillsammans", utan ett mer romantiskt drama, men det är nog att begära för mycket, bara genom att tänka tanken. Men jag skulle inte kunna leva ett liv, utan mina tankar om romantik och att jag till slut hittar min Mr Right, någon som älskar mig för den jag är. Men finns han?

Jag är i andra fall helt hooked på Gossip Girl, en serie som liknar SATC men ändå inte, jag älskar den, speciellt att titta på intrigerna på the Upper East Side, haha, titta själva, serien börjar gå på Kanal 5 den 29:e Januari, för er som inte orkar ladda ner serien såklart! Ska jag också bli en skvaller tant nu? Jag vet inte, får se, det finns inte så mycket att skvallra om, eller jo, det finns det.

Ciao!

1 comment:

Linda said...

ja du anna, jag håller helt å hållet med om det mesta du skriver...särskilt ALLT om dessa såkallade karlar!va e deras problem??ja ja hoppas du mår bra!
Puss linda