Monday, March 17, 2008

Come and Get Me!

Jag avskyr bilddagboken, den är seg, urusel och det dräller av icke-vettiga människor där. Nu ska jag inte måla fan på väggen, men varenda gång det börjar bli bättre med bilddagboken så ska de göra något så att det blir betydligt mycket sämre igen, orkar jag med det? Nej, det gör jag inte. Jag orkar verkligen inte och det är inte det att jag är lat, men att internet ska vara så segt, att det knappt går framåt - det står bara still! Inget annat, kära vänner, inget annat. Så ska jag skrota bilddagboken, som jag har haft funderingar på väldigt länge nu, eller ska jag stanna kvar? Den frågan kommer nog besvaras inom den närmsta framtiden. Det tror jag allt.

Jag mår inte okej, saker är inte bra och jag vet att det är kärleken som spökar väldigt mycket just nu, men under det ligger saker som kommer grävas upp till ytan igen, som jag begravt ganska så djupt inom mig, underliga saker som jag helst av allt inte vill prata om med någon, men som jag måste bearbeta och det är det jag vet att jag måste göra. Hur jobbigt och hårt det än kommer att vara, man måste hela tiden tänja på sina gränser och se till att man klarar av nästa steg också och inte bara trycka undan allt som jag alltid gör, utan för första gången ta tag i det och gå vidare. Det är mycket som händer nu, mycket som händer imorgon, i övermorgon och hela tiden känns det som, ändå händer ingenting alls. Jag står still, men jorden snurrar för fort och jag kan inte kliva av. Kan man avsäga sig kärlek och mänsklighet? I sådana fall gör jag det.

Idag släpptes Madonnas nya singel btw, måste få ner den, haha! Det är ju Madonna <3
Jag vill ha nya kläder, men de vill jag sy, så det så.

xo xo
Ciao!

No comments: