Tuesday, April 22, 2008

Fashion is my Passion!

Idag har jag varit ute och köpt halsmedicin och liknande för att slippa den här jädra hostan någon gång. Jag letar efter de perfekta skorna just nu, men de tycks inte finnas. Jag vill ha ett par som är som sandaletter men som täcker fötterna, trenden fanns i höstas, men jag ville inte haka på den då, utan jag hakar på den nu, jag funderar på att börja modeblogga, det har jag sagt tidigare, men det är på senare tid som jag märkt att de tjejerna som säger sig kunna mode, inte alls verkar kunna det. Jag går igenom deras bloggar och blir totalt oinspirerad, det är väl meningen att man ska kunna hitta inspiration i dessa bloggar, men det enda jag ser är dålig stavning, ingen koll på kläder och absolut ingen som helst koll på vad som egentligen är inne och ute, därav kanske man ska börja modeblogga, men är det lika roligt, som att skriva dagligen i en blogg där allt inte behöver vara yta, utan även djup. Jag ser bara dessa tjejer som speglar av något de vill vara, men inte kan va. Man skulle lätt kunna tro att detta är avundsjuka, men så ligger det inte till. Dessa tjejer kan verkligen inget om mode. De tar bara det som finns i tidningar och lägger ihop lite saker som de tror är nästa stora trend.

För mig är mode något mer än bara yta, för mig är mode ett sett att presentera mig själv på. Genom kläder, skor och accesoarer, så visar jag upp för världen hur jag är som människa, en ganska färgstark individ om man tittar på mina kläder, det är inte bara svart som gäller längre, utan färg, mönster, tryck. En salig blandning som mitt psyke kokar ihop och som representerar mig för dagen.
Det är ganska intressant att min psykolog visste vem jag var på grund av min klädstil, när min dåvarande psykolog berättade om mig. Då visste hon vem jag var, bara när det gällde kläder. Det är intressant att jag faktiskt gör intryck på människor och att jag vet att de minns mig. För jag vågar. Jag ska verkligen leta reda på rätt sorts tyger nu och sy en maxi-dress, jag vill ha en så hemskt gärna, den får gärna vara i silke, har sett en jättefin hos Zara, men den är vit och den kan man inte sitta på gräs i under sommaren, hm, svårt det där. Det ska vara en färg man kan bära upp utan problem i gröngräset. Vi får väl se vad jag knopar ihop, något speciellt blir det i alla fall och ja, jag ska göra den så att den passar min byst. Det finns inget värre än kläder som inte passar i bysten.

Så jag kan väl prata om det när jag ändå skriver, varför har människor så svårt att ta reda på vad deras storlekar är, det handlar om att acceptera sin storlek och bära kläder efter den. Alla kroppar borde visas från deras bästa sida, det tycker jag, stora som små. Kläder ska ändå vara attraktiva och vackra på kroppen. Varför envisas då människor att bära kläder som inte är deras storlek, antingen sitter det för tight, eller för stort. För stort är okej om det är ett oversize plagg, annars tycker jag sällan att för stora kläder är snyggt. Men alla bär sina kläder av en anledning och varje människa har rätt till att bära de kläder den vill ha på sig. Men vissa saker kan jag tycka ser anskrämliga ut, när jag går runt på stan eller ser på bilder.

Ett tips till er som nätshoppar, ser inte plagget ut att sitta bra på modellen, så kommer det troligtvis inte sitta bra på er. För om modellen själv inte kan bära upp plagget, då är det något som är riktigt fel. Sen ska man inte alltid räkna med att plagget som sitter bra på modellen sitter bra på dig heller. Det är en hel lektion bakom nätshopping, som man ska lära sig innan man köper något. Ibland så är kanske den där klänningen som ser så gudomlig ut på bild, inte så gudomlig i verkligheten. Jag har sett det.

xo xo
Ciao!

No comments: