Monday, April 21, 2008

Why are you jumping in that speed?

Jag känner ända ner i tårna att det är dags att göra något åt min egna situation som jag satt mig själv i, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa problemen som uppstår, jag ska söka skolor till hösten, nu börjar mitt riktiga liv, det jag väntat så länge på att börja. Visst jag kommer få tampas med en hel del och jag har väldigt mycket kvar inom mig innan jag är klar, men någonstans måste jag väl ändå sätta ner en fot och inse att det är så här det ligger till och inte kompromissa längre i mina situationer, utan låta mig själv växa, lära mig av mina misstag och sedan göra det bästa av situationen. Man kan inte ändra något om man själv inte ger sig fan på att ändra den.

Och några andra saker jag inte gillar just nu, Jorja Fox har som sagt hoppat av CSI, vilket är beklagligt tycker jag och nu hoppar även Gary Dourdan av, han som spelar Warrick, en person som är en av mina favoriter, varför gör de inte bara 10 säsonger och sedan lägger ner serien, ist för att skådespelarna ska hoppa av. Det händer tydligen jättemycket i våldsamma kriminalserier, regeln gäller självklart inte alla serier, men många där våldet är väldigt påträngande har skådespelare hoppas av. Se bara på Criminal Minds och nu CSI och innan har även det hänt i andra serier, vilket jag definitivt tror. Men varför? För att våld föder våld? Vi som ser detta, vet att allt inte är verkligt, det är fiktion, det finns till och med saker som inte stämmer med verkligheten? Varför hoppar då skådespelarna av? De kommer förknippas med den roll de spelat under lång tid framåt. Det går att se på serier som lagts ner och där skådespelarna försökt sig på en karriär efteråt.

xo xo
Ciao!

No comments: